Tiimi työskentelemässä säästöjen parissa

Markkinanäkemys ja kilpailutuspalvelut

Tasapuolinen neuvotteluasema laajan tietovarastomme avulla

Toimintamme perustuu täyteen riippumattomuuteen ja jokainen toimeksianto räätälöidään yksittäiselle asiakkaalle sopivaksi.

Mies ja nainen keskustelemassa säästöistä
Tiimi työskentelemässä säästöjen parissa

Projektin kulku

Kuluvaakan tiimi aloittaa työnsä keräämällä kaikkien sovittujen osa-alueiden nykytilatiedot suoraan palveluntarjoajilta. Myös palveluntarjoajat kokevat mallin mahdollisuudeksi parantaa nykyistä asiakaskassuhdetta tai hankkia uusia asiakkaita.

Tiedot murskataan, analysoidaan ja laaditaan asiakaskohtainen auditointiraportti. Raportissaan Kuluvaaka antaa selkeän näkemyksensä jatkotoimenpiteistä.

Auditointiraportin jälkeen Kuluvaaka aloittaa sovitut toimenpiteet niissä osa-alueissa, joissa koetaan olevan parannettavaa. Saatuaan osa-alueittain ostoprosessin valmiiksi, Kuluvaaka antaa näkemyksensä asiakkaalle parhaista vaihtoehdoista. Mikäli palveluntarjoajan vaihtoa harkitaan, järjestämme aina tapaamisen toimittajien kanssa. Kuluvaaka seuraa kanssasi palveluehtojen toteutumista.

Laske kuinka paljon voit säästää vuodessa.

Vertaamme tilannettasi tietokantaamme ja saat arvion keskimääräisestä hyödystä, jonka voit kanssamme saavuttaa. Mikäli haluat kuulla arvion kasvotusten, klikkaa alta ja ota meihin yhteyttä.

Anna numero väliltä 50100000.
Anna numero väliltä 150.
Anna numero väliltä 150.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Esimerkkejä toimeksiannoista

Henkilöstö luo kilpailuedun yritykselle. Tästä syystä käymme lähtökohtaisesti aina laajasti läpi koko hoitoketjun (henkilövakuutukset, työterveys, ja työeläke). Lisäksi oleellisia henkilöstöpalveluita ovat työvoiman hankinta/vuokraus sekä muut henkilöstöedut.

Meillä on valtuudet auditoida ja kilpailuttaa vakuutukset STM:n valtuuttamana vakuutusmeklarina.

  • Hoitoketjut
  • Työeläkepalvelut
  • Työterveyshuolto
  • Henkilöstöpalvelut
  • Henkilövakuutukset

Toiminnan ja kaluston toistuvat hankinnat vaikuttavat suorasti jokapäiväiseen työhömme. Tämä tuo mukanaan jatkuvuusriskin, jos palvelut keskeytyvät, laatu huononee tai hinnat nousevat yllättäen.

Kun työntekijät pääsevät keskittymään työhönsä ilman häiriöitä, on motivaatio ja tuottavuus parempaa.

  • Toimitilavuokrat
  • ICT-palvelut
  • Siivous, vaihtomatot, pesulapalvelut ja työvaatteet
  • Ajoneuvokulut
  • Saniteetti-, hygienia- ja hoitotarvikkeet
  • Jätehuolto, lokapalvelut ja kiinteistöhuoolto
  • Tehtaiden ja tuotannon tarvikkeet

Hallintopalvelut syövät usein aikaa operatiiviselta ja strategiatyöltä. Siksi epäsuorat vaikutukset huonosti toimivasta tai käyttäjälle työläästä palvelusta ovat usein suuret.

Meillä on valtuudet auditoida ja kilpailuttaa vakuutukset STM:n valtuuttamana vakuutusmeklarina.

  • Vahinkovakuutukset
  • Talous- ja palkkahallintapalvelut
  • Mobiilit, vaihdepalvelut, tietoliikenne ja datasiirto
  • Koti- ja ulkomaan logistiikka sekä varastointi
  • Paino- ja printtituotteet sekä työpaikka- ja toimistotarvikkeet
  • Kahvi- ja juomapalvelut
  • Elintarvike- ja tukkuostot

Raha on elinehto yrityksen olemassaololle. Tästä syystä osa rahoituspalveluista ajatellaan annettuina ja vaikeina, eikä niitä optimoida riittävän usein. Huonosti hallitut talousprosessit johtavat kuitenkin merkittäviin epäsuoriin kustannuksiin ja riskeihin.

  • Rahoituspalvelut (mm. lainat, osamaksut, limiitit ja takaukset)
  • Korttimaksupalvelut, verkkomaksupalvelut ja maksupäätevuokrat
  • Osto- ja myyntilaskujen rahoitus sekä luottovakuutukset
  • Laskun elinkaaripalvelut
  • Maksuliikepalvelut
  • Lakipalvelut

Toimeksiannon vaiheet

Asiakkaan aikaa toimeksianto vie kokonaisuudessaan ainoastaan noin 5 – 7 tuntia

1

Sopimus

Asiakas allekirjoittaa toimeksiantosopimuksen ja toimittaa palveluntarjoajien yhteystiedot.

2

Viestintä

Kontaktoimme palveluntarjoajat ja aloitamme tiedonkeruun.

3

Tietojen keruu

Analysoimme tiedot ja teemme selvityksen nykypalveluiden ehdoista.

4

Markkinanäkemys

Esittelemme tiedot ja annamme ehdotuksen jatkosta.

5

Optimointi / Kilpailutus

Toteutamme kilpailutuksen ja tuotamme väliraportin.

6

Tulokset

Asiakas tekee päätöksen etenemisestä.

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Katso kaikki